Banner

Profil absolventa oboru ?zen malho a st?ednho podniku

Absolvent se um neustle u?it:

  • samostatn? um pouvat to, co se nau?il,
  • chce se dle vzd?lvat, samostatn? ?d sv u?en, hodnot vlastn u?en, identifikuje sv vlastn dal vzd?lvac pot?eby,
  • um se u?it z chyb,
  • samostatn? pracuje s literaturou a dalmi zdroji informac,
  • uplat?uje u?en formou ?innost (learning by dooing),
  • vyhledv poradenstv v otzkch u?en, spolupracuje s u?itelem poradcem pro vlastn u?en, aby porozum?l vzd?lvacm proces?m.

Absolvent ?e aktivn?, samostatn? a tvo?iv? problmy:

  • um definovat a popsat problm,
  • chpe souvisejc problmy,
  • pouv kritick mylen p?i analze a ?een r?znch otzek,
  • definuje vchodiska pro ?een problmu a um popsat vchoz stav,
  • um stanovit cle a popsat clov stav,
  • um vybrat zkladn metody a nstroje k ?een problm?,
  • vyml, formuluje a vysv?tluje sv nvrhy pro ?een problm?,
  • simuluje systmy a vytv? pravidla,
  • p?ipravuje a ?e projekty,

Absolvent ?in zv?ry:

  • sprvn? interpretuje a chpe ekonomick, sociln jevy a jejich souvislosti,
  • je schopen syntetizovat a analyzovat,
  • srovnv a hodnot r?zn p?stupy k vykonvn kol?,
  • zn organiza?n strukturu, zkladn pracovn postupy (procesn analza) a navrhuje jejich optimalizaci,
  • um formulovat zv?ry a doporu?en.

Absolvent um pracovat v tmu:

  • um rozpoznat p?ednosti sv i ?len? tmu,
  • obhajuje a prosazuje sv nzory a oce?uje nzory odlin,
  • um vst v tmu hodnotc rozhovory,
  • ?d jin lidi a kontroluje vlastn vkon a vkony jinch,
  • tvo?iv? a iniciativn? rozvj tmov vkon.

Absolvent efektivn? komunikuje, je jazykov? zp?sobil:

  • kvalifikovan? komunikuje s pod?zenmi pracovnky a odbornky,
  • um aplikovat jazykov znalosti v kadodenn realit?,
  • ovld b?nou i odbornou komunikaci v angli?tin?,
  • zpracovv a p?edkld zprvy,
  • um zd?vod?ovat a oponovat,
  • um p?ednst diskusn p?sp?vek,
  • um prezentovat projekt,
  • um zpracovat zznam z jednn, porady.

Absolvent ovld prci s informacemi:

  • um statistick data a informace zskat, zpracovvat, t?dit, vyhodnocovat s vyuitm vpo?etn techniky a modernch analytickch metod,
  • interpretuje statistick daje,
  • um zpracovat informace pro efektivn ?dc rozhodovn p?i vytv?en strategie, plnovn, operativnm ?zen i kontrole v organizaci.

Absolvent e orientuje v sou?asn spole?nosti a ekonomice, principech a organizaci podnikn:

  • pouv podrobn teoretick a praktick znalosti z ekonomie a managementu, tyto znalosti vyuv pro aplikovn mylenek,
  • pouv podrobn teoretick a praktick znalosti z obchodnho zkonku, smluvn? zvazkovch a pracovn? prvnch vztah?,
  • vyuv odbornou ekonomickou literaturu a cizojazy?nou literaturu,
  • um pracovat s prvnmi p?edpisy,
  • rozum regionln politice EU,
  • kriticky chpe teorie a principy podnikn, m pov?dom o problmech na sty?n ploe mezi r?znmi obory,
  • ovld a uv odbornou ekonomickou terminologii,
  • vede a ?d manaersk ?etnictv,
  • pouv ?etn informace pro rozhodovn a ?zen.

Absolvent je podnikav:

  • uv?domuje si, ?eho chce doshnout,
  • ovliv?uje inova?n a vvojov procesy,
  • snadno nachz nov p?leitosti,
  • vytv? nov mylenky,
  • samostatn? se rozhoduje.

Absolvent um zaloit vlastn podnik a samostatn? podnikat:

  • zn a aplikuje poznatky z ekonomie, ?etnictv, managementu a prva souvisejc se zaloenm a provozovnm podniku,
  • um analyzovat podnikatelsk prost?ed
  • um definovat zdroje podniku a rozpracovat firemn strategii,
  • um vyhodnotit nkladovou a p?jmovou strnku podniku,
  • plnuje podnikatelsk aktivity tvaru a vyuit jeho kapacit,
  • uplat?uje marketingov mylen,
  • vyuv bankovnch slueb.

Absolvent vyuv informa?n a komunika?n technologie pro b?n kancel?sk prce:

  • um vytipovat vhodn software pro podporu aktivit a vkonu,
  • vede provozn dokumentaci na PC,
  • vyuv vpo?etn techniku k zefektivn?n rutinnch ?innost,
  • bezpe?n? spravuje vyuvan data a informace,
  • vyuv databzov zdroje,
  • zabezpe?uje soubory informa?nch nstroj? a metod sjednocujcch dl? ?innosti.

Absolvent uplat?uje obchodn dovednosti:

  • vystupuje na vysok spole?ensk rovni,
  • jedn s kooperujcmi seky a obchodnmi partnery, tj. nabz, p?ijm, sjednv,
  • p?ipravuje a vede tm prodejc?,
  • zabezpe?uje dodvky slueb a vztahy s jednotlivmi dodavateli,
  • ?d subkontrakty a subdodvky, zabezpe?uje ve?ejn poptvky, provd?n vb?rovch ?zen a realizaci dodvky,
  • rozum princip?m chovn spot?ebitele.

Absolvent vyuv manaersk dovednosti:

  • projevuje v?d? schopnosti a inovace ve sloitm a nep?edvdatelnm kontextu,
  • organizuje procesy a ?d realizaci podnikatelsk strategie,
  • ?d tvorbu a realizaci projekt? s vyuitm efektivnch metod a nstroj?,
  • ?d kvalitu organizace v systmu TQM a zabezpe?uje audit kvality,
  • zaji?uje efektivnost hospoda?en a hodnot vkonnost a dosaen stav oproti o?ekvn,
  • um vyhodnotit skladbu majetku a zdroj? z hlediska ceny a ziskovosti,
  • um identifikovat a ?eit interpersonln a intertvarov problmy,
  • vede zam?stnance, pracovn tmy, deleguje a kontroluje koly, hodnot vkonnost zam?stnanc? a zabezpe?uje ?innosti personlnho tvaru,
  • ?d a kontroluje oblast bezpe?nosti a hygieny prce,
  • rozhoduje o p?leitostech p?edstavujcch pro podnik trn konkuren?n vhodu,
  • um p?ipravit marketingov mix, marketingovou strategii firmy a koordinovat aktivity vedouc k jejich napln?n

M ZA SEBOU POVINNOU KOLN PRAXI A JE P?IPRAVEN SE UPLATNIT NA TRHU PRCE

JE P?IPRAVEN STUDOVAT RO?N STUDIUM NA VP A.S. A ZSKAT TAK TITUL BC.

Pro nov uchaze?e
Pro studenty